the 11th year with Leo Messi
(and his team Barca & Argentina )

玫瑰万岁|其余间歇性嗑

【未授翻片段/万笛】Cold Waters

在AO3上看到一篇很可爱的人鲨x人鱼AU,主西皮是德芙,但是里面有两个万笛片段实在好可爱,就没忍住翻了一下(。侵删。


原作者:Mirha

前情提要:人鱼和人鲨在很久前有过战争,彼此不待见,人鱼中流传着人鲨会吃人鱼的说法,人鲨则是认为人鱼都是坏东西。人鱼西梅在风暴中受伤,被人鲨德扬救了后带回了人鲨大本营,被迫在这里养伤养了很久,期间他认识了德扬的朋友人鲨伊万、马里奥、韦德兰。西梅快要痊愈的时候,他的朋友卢卡出现在了人鲨大本营。

 

 

 

 

“西梅!我一直在到处找你!你还好吗?他们没伤害你,对吧?”

 

他忍不住对卢卡被四个很可能对自己有威胁的人鲨包围还如此镇定自若感到很惊讶。

 

“不,我很好,别担心。相反,德扬在一场可怕的风暴中救了我的命,并把我带到这儿疗伤。他们不是坏人,我发誓。”

 

卢卡只是简单地点了点头,好像西梅阐述的只是一个大家都知道的事实。西梅还是有点担心,不知道这些人鲨会对卢卡的出现有什么反应。但他没想到的是,他们转过身,正好面对着面红耳赤的伊万。

 

“哈,看起来这儿的有些人对我们隐藏了一些秘密哦。”德扬坏笑道。

 

“对,现在我更好地理解了为什么你一直为人鱼辩护了,总是说他们没有我想象中那么坏。”马里奥附和道。

 

“等等,事情不是这样的……噢,给我点时间!”

 

伊万从他的朋友身边游了过去,抓起卢卡的手臂把他从这一团混乱中拖走了。另外三个人鲨依然在大笑,西梅悄悄地跟上了他的朋友。虽然在这里待了这么久之后,他已经知道伊万是个好人,但他还是对卢卡很担心,特别是他现在一点也不知道究竟发生了什么。

 

他藏在一块石头后面,这样他就可以听到卢卡和伊万的对话,而他们不会发现他的存在。并且,如果事情变糟糕了,他也可以随时介入。

 

“伊万,这很痛!放开我,拜托!”

 

“你在想些什么啊,自己一个人跑到这里来?在途中可能发生很多危险!人类可能会捕猎到你,你也有可能碰到对待人鱼不像我这么和善的人鲨,或者别的可能攻击你的海洋生物……”

 

 “伊万,冷静一点,拜托。我现在在这里并且完好无损。你没有必要崩溃。”

 

“我没有必要崩溃?我很抱歉,但是我记得我们约定好要把我们的关系当秘密隐藏起来的,结果突然间,你就散发着我的气味出现在我所有的朋友前!如果我没搞对现在的状况,抱歉,请告诉我怎么回事。”

 

 “等一下,什么叫‘散发着你的气味’?”

 

卢卡闻了闻他的手掌和手臂,却根本没有闻出任何不属于自己的气味。西梅从自己躲藏的地方偷偷地看着这一切,依然很困惑。伊万和卢卡现在的表现对于两个应该是第一次见面的陌生人来说太奇怪了。

 

伊万在意识到什么之后眼睛突然地瞪大了,他放开了卢卡,嘴巴惊讶地张大了。

 

“等等,所以你是说你不知道?”

 

“不知道什么?”

 

“哦天啊,我真是个傻瓜。我忘了你们人鱼并没有像人鲨这么敏感的嗅觉。”

 

“我还是不知道这和你刚说的有什么关系。”

 

“拜托,别告诉我不得不把那个词说出来。是这样的,我的气味还留在你身上,自从上一次我们……你知道的……”

 

“噢……”卢卡理解伊万在说什么之后发出了一个单音节。

 

“没错,噢。”

 

“所以你是说所有你的朋友现在都知道你和我……”

 

“已经一起**很多个月了?没错,这就是我想说的。”

 

卢卡的脸色变白了一点。

 

“他们会怎么知道这事儿持续很久了?”

 

“我的气味在你身上很浓很持久。”伊万红着脸回答。

 

“好吧,对不起,但是我怎么会知道呢!而且,如果你早点告诉我西梅和你在一块的话,这一切都不会发生了。这么长时间,我一直都在担心他,害怕他死了或者更糟,被人类捕获了以从他身上获取经验。我做了很多噩梦,梦见他被折磨,结果他一直在你这儿……”

 

卢卡开始从头到鳍都微微发抖,伊万轻柔地把他拉入怀中,用自己灰色的鲨鱼尾缠住卢卡红白相间的鱼尾。他们额头相触,伊万的手指轻轻抚过卢卡的脸颊。

 

“我很抱歉,我的天使,我不知道他是你朋友。但我可以保证我们一直对他很好。德扬把他带回来的时候,他伤的很重,但是韦德兰帮助他治疗了。他现在几乎已经完全痊愈了。”

 

卢卡点了点头,西梅猜测伊万肯定已经向他分享了一切关于自己的人鲨朋友们的事情了。


“谢谢你。如果西梅遭受了什么不好的事情的话,我永远也无法原谅自己。”

 

“是啊,我已经能猜到了。你总是那么关心别人,Lukita。”

 

“不,你没明白我说的!他消失的那天,我计划在夜晚来临前看看他回来了没。西梅一直比较冲动草率,我知道他那天去了那条沉船那里。我应当确保他平安地回到家里的,但是那天你来找我了,然后我就忘掉了时间。当你走了以后,已经太晚了……”

 

“现在没事了,卢卡。你朋友很安全。而且实话说,幸亏有你,我开始说服我的朋友们人鱼们没有那么坏,所以你还是间接帮助了他的。”

 

“你知道吗,你真是一条蠢鲨,总是尽力想让我感觉好点。”卢卡叹了口气,脸上浮现出一个温和的笑容,“如果我来到这里给你造成了麻烦的话,我很抱歉。我希望你的朋友们不会因为我强迫你离开。”

 

“一段时间之前,我确实会担心他们会这样,这就是为什么我希望我们的关系能是个秘密,但是现在……现在我想他们有可能可以接受了。自从我上次见你之后,发生了很多事情。多亏了西梅,他们对人鱼的看法现在改变了。甚至马里奥现在也很欣赏他了,即使他永远不会承认的。”

 

“哦,那真是好消息。在你告诉我你的朋友们能闻到我身上你的气味后,我不确定我以后还能不能直视他们了。”

 

卢卡低下头,他的脸迅速地红了起来。伊万用一只手托住他的下巴,让他看着自己。

 

“那确实可能会让人尴尬一段时间。但是老实说,想着你这段时间一直都带着我的气味游来游去,甚至都没尝试去隐藏它,这对我来说是一种刺激啊。”

 

“哦真的吗?”卢卡回答道,声音比之前高了一个八度,还带着点兴奋。

 

他们很快就开始亲吻了,西梅觉得自己是时候该离开了,他现在知道伊万对自己的朋友只有好意没有任何恶意了。当然,发现卢卡这些日子以来一直在和一个人鲨约会还把这事儿藏的很好,这让他很吃惊,但他也无法责备卢卡。毕竟,他自己对德扬也不是一样。




他们再次聚集在一起的时候,气氛稍微有些尴尬。伊万最终教会了卢卡如何隐藏他留在他身上的气味,然而却无法掩饰他乱糟糟的头发或是他锁骨上的红印。







下面是原文。对不起我翻不出原文十分之一的可爱!

*之后气味留在对方身上,结果对方不知道这事儿,然后因此偶然被同伴发现什么的……真的莫名甜啊(///▽///)



“Šime! I’ve been looking for you everywhere! Are you alright? They didn’t hurt you, right?”

He couldn’t help but think that Luka was surprisingly calm, for someone surrounded by four potentially hostile mersharks.

“No, I’m fine, don’t worry. On the contrary, Dejan saved me from a bad storm and brought me here so I could recover from my injuries. They’re not bad people, I swear.”

Luka simply nodded, as if Šime was simply stating a well-known fact. The merman still feared how the mersharks would react to Luka. He didn’t expect them, however, to turn around so they could face a red-faced Ivan.

“Well, it looks like someone here kept some secrets from us.” Dejan snickered.

“Yes, now I understand better why you kept defending mermen, always saying they’re not as bad as I thought.” Mario added.

“Wait, this isn’t… Oh, just give me a minute!”

Ivan swam past his friends and grabbed Luka’s arms before dragging him away from all this agitation. While the three mersharks were busy laughing between themselves, Šime followed his friend discreetly. After all the time he spent here, he knew Ivan was a good person, but he was still worried for Luka, especially since he had no idea what was actually going on.

He hid behind a rock so he could listen to Luka and Ivan talking without them noticing his presence. This way, he would be able to intervene if things turned for the worse.

“Ivan, that hurts! Let me go, please!”

“What were you thinking, coming here all on your own? Something could have happened to you during your travel! Humans could have captured you, or you could have encountered mersharks way less friendly than me towards your kind, or a sea creature could have attacked you…”

“Ivan, calm down, please. I’m here and I’m unscathed. No need for you to freak out.”

“No need for me to freak out? I’m sorry, but I thought we agreed to keep our relationship a secret and all of a sudden, you just appear in front of all my friends while reeking of me. Excuse me if I’m a little put off.”

“Wait a minute, what do you mean by reeking of you?”

Luka smelled his own hand, then his forearm, in search of a foreign scent he obviously couldn’t find. Šime watched it all from his hide-out, still confused. Ivan and Luka were acting suspiciously for strangers who were supposed to have just met each other.

Ivan’s eyes suddenly grew wide in realization and he let go of Luka, his mouth agape.

“Hold on, so you mean you don’t know?”

“Don’t know what?”

“Gods, I’m such an idiot. I forgot that mermen like you don’t have a sense of smell as good as mersharks.”

“I’m still not quite grasping how that’s relevant right now.”

“Please, don’t tell me I really have to spell it out for you. The thing is, my smell is still over you from the last time we… You know…”

“Oh…” Luka let out as he understood what Ivan was trying to tell him.

“Yes, oh.”

“So you mean that all your friends now know that you and I have…”

“Been fucking for months? Yes, that’s what I’m saying.”

Luka’s face went a tad whiter.

“How could they know about long this has been going on?”

“My smell is very persistent on you.” Ivan replied while blushing hard.

“Well, sorry, but I couldn’t know! Also, none of this would have happened if you had told me earlier that Šime was here with you. All this time, I was worrying about him, fearing that he was dead or worse, captured by humans so they would lead experiences on him. I had awful nightmares, imagining him being tortured, while all this time he was here with you…”

Luka shook from head to fins and Ivan gently pulled him into his arms, his grey shark tail intertwining with Luka’s red and white one. They touched forehead as Ivan gently trailed his fingers over Luka’s cheek.

“I’m sorry, dragi, I had no idea he was your friend. But I can promise you we’ve been treating him well. He had an ugly injury when Dejan brought him to us, but Vedran tended to it and he’s almost recovered completely, now.”

Luka nodded and Šime guessed that Ivan must have already shared everything with him about who his friends were.

“Thank you so much. If something had happened to Šime, I never would have been able to forgive myself.”

“Yeah, I can figure that alright. You always care so much about others, Lukita.”

“No, you don’t get it! The day he disappeared, I was planning on checking on him before nightfall. Šime has always been reckless and I knew he was going to that wreck ship. I should have made sure he came back home safe and sound, but you came to see me that day and I lost track of time. When you left, it was already too late…”

“It’s okay now, Luka. Your friend is safe. And to be honest, it’s a little thanks to you that I started convincing my friends that mermen aren’t that bad, so you still helped him in an indirect way.”

“You’re one idiot shark, you know? Always trying to make me feel better.” Luka sighed, a gentle smile on his face. “I’m really sorry if I caused you trouble by coming here. I hope your friends won’t force you to leave because of me.”

“A while ago, I would have feared that too and that’s why I wanted our relationship to stay a secret back then, but now… Now I think there’s a chance they may accept it. A lot happened since the last time I saw you. Thanks to Šime, they see mermen in a different light, now. Even Mario appreciates him now, even though he’ll never admit it.”

“Well, that’s good news. I’m not sure I’ll be able to look straight at them anytime soon, though, after what you just told me about your friends being able to scent your smell on me.”

Luka looked down, a blush quickly spreading on his cheeks. However, Ivan put a hand under his chin so he would look at him.

“That might be embarrassing for a while, sure. But to be honest, it does things to me to think that during all this time, you were walking around with my scent on you, not even trying to hide it.”

“Oh really?” Luka replied, his voice growing an octave huskier.

It didn’t take long for them to start kissing and Šime took it as his cue to leave, now that he was sure Ivan had only good intentions when it came to his friend. Of course, he was surprised to discover Luka had been dating a mershark during all this time and managed to hide it, but he couldn’t blame him. Not when Šime himself held feelings for Dejan.



The moment when they all gathered back togetherwas a little bit awkward. Ivan had finally taught Luka how to hide his smell onhim, sure, but there was no dissimulating his messy hair or the red love biteson his collarbone.

 


评论(6)
热度(55)
  1. 共3人收藏了此文字
只展示最近三个月数据

© 秘密星球 | Powered by LOFTER